Sunday 26 January 2014

Jakarta trip II

Day 2 di BANDUNG.
Lepas dah janji dgn Shahrom we all bertolak awal pagi jam 8 pagi menuju kota Bandung. WELL... I just LOVE pemandangan dan suasana Bandung. Sangatlah indah & nyamannya udara di sini. Kata Shahrom, jgn weekend ke mari macetnya lagi teruk!














Pic: Google






Di saat peniaga & penjual dtg mulalah menggangu ketenteraman. Di atas ni sejuk tauuu! Naik lepas kaunter tiket kat bawah dah boleh bau belerang. Dan anda PERLU tau cara2 nak elak dari peniaga ni.. we all x sempat nk berjln2 kat area ni lebih lama..
Kat Bandung aje kita boleh dpt tgk binatang lalu kat jalanraya ;D Super COOL kann!

Jangan buang masa, Ayuh kita ke Rumah Mode! Ramai orang ye kat sini.. cfrmlah bertembung dgn org Malaysia kat sini.. Entahlah nak kata murah sangat kat sini tak jugak. Lepas kira kira masih rasa mahal jugak.. Disini, ada tempat mkn yg selesa. Dont worry!

OBSES abis kat toilet! Apa tidaknya.. tidaklah bau hancing atau kotor, lantai basah macam di KLCC kan? KLCC weyh.. ya ampun dgn lantai kotor kot. Aduhai.. di sini rata rata memang BERSIH!  Ada aje pekerja yang datang mop lantai.. Di KLCC gini tak?! BOOOOO :(
Pak Shahrom yang super AWESOME! CEKAP memandu. Cilok sana, cilok sini. 
Suasana dalam Rumah Mode. Penuh. Rimas. ;D


Actually ke sini sbnrnya kerana menempah kad kahwin my sister. Ok kut2 kalau ada yang tanya harga kad di sini memang murah. Depends pada design yang kita pilih.

This is a MUST visit kalau anda pencinta brownies like me kalau ke Bandung!


Ni mmg short trip ke Bandung. Tak ke Pasar Baru, Tak ke Sapu Lidi, Tak ke Kampung Daun, or Whatsoever tempat menarik kat Bandung. Perlu lebih byk masa kalau nk explore Bandung! Dan laluan nk ke Bandung juga agak pening. Berpusing pusing. Petang itu jugak we all balik ke Jakarta. Maybe next time. Sebelum balik ke hotel we all dinner di Semanggi Mall. Dinner kali ni makan vegetarian pulak. Nyum Nyum.. Sedap! 
Pic Google
Pic Google
But my 'LIST TO DO' next ialah naik train dari Jakarta ke Bandung dan nak ke 'Kawah Putih' I just LOVE the view. Besarnya kuasa Allah. Speechless!!!! Sumpah cantik!! 


No comments:

Post a Comment