Tuesday 1 March 2016

Panassss..


Sedih, sebak, marah, geram bila baca cerita ni
Pastinya semua org punya pandangan yang berbeza beza 
Tapi, siapalah kita utk menghukum empunya diri
Sekadar pandangan peribadi, Yang baik jadikan pedoman yg buruk jadikan teladan

Kronologi cerita :

-Kahwin rahsia
-Proses nk bercerai

First, Yang salah tetap salah. Bersedialah dgn caci maki mulut manusia. kalau tanya sesiapa pun mesti marah. Manusia kot yang di baling tu. bukan haiwan, bukan ank patung. Anak kecik yang tidak berdosa. Dibaling dari tingkat 18 oleh ibunya sendiri? Mana hilang sifat belas kesian kat seorg bayi yang suci. Haiwan yang takde akal pun sayangkan anak inikan pulak manusia. Hilang sudah sifat keperimanusian dlm hidup, hilang adab, hilang akal, hilang maruah diri. Semuanya. Nyawa sudah tiada nilai. Kalau iye pun baik kau aje yg terjun dari tingkat 18 tu. Selesai masalah tak?

Kedua, Masalah dan tekanan. Semua org ada melaluinya. Kita senang bercakap sbb tak di tempat pompuan ni. Kita sendiri pun tak tau apa yang di lalui oleh pompuan ni. Dalam keadaan terdesak, akal menjadi pendek. Dengan lelaki yang lari, dgn masalah kewangan, Waktu inilah pentingnya moral support dari family or kawan2 terdekat. Walau apapun alasan yang dibuat, membunuh bukan jln penyelesaian. Logiknya pompuan ni ialah sakit jiwa kot. Gangguan emosi yg melampau. Kalau masih waras tak mungkinlah sampai hati nk baling anak yang kau kandung, dgn sakit beranak pastu campak dari tingkat yg tinggi
Mana perginya lelaki durjana ni? Yang nmpk salah skrg org pompuan sbb baling anak dr tingkat 18. Yang kena maki hamun, kena tangkap si pompuan ni. Yang lelaki biar bebas.. 

Lastly, Apa pun yg berlaku biarlah antara dia dgn Allah. Biar sejahat mana kita dgn Allah, kalau kita bertaubat.. Insha Allah akan di ampunkan. Bukan tugas kita menghakimi dosa org, tentukan syurga & neraka dia. Nasib kita pun belum tentu lagi ;)

No comments:

Post a Comment